بلانچ کردن نخودفرنگی

مطبخ خانومی

بلانچ کردن نخودفرنگی

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

بلانچ کردن نخودفرنگی

روشهای مختلفی برای نگهداری نخودفرنگی وجود داره.کنسرو کردن؛ شوری نخود فرنگی؛ترشی نخود فرنگی و فریز کردن.بلانچ کردن یا همون روش آبگردانی یکی از روشهای بسیااار خوب برای نگهداری نخود فرنگیه که باعث می شه نخود فرنگی سبز و خوشرنگ و همینطور آماده سرو باشه و هر وقت نیاز بود فورا قابل استفاده باشه.

مواد لازم:

نخودفرنگی                  2کیلو

آب                         3لیتر

نمک                       3ق غ پر

جوش شیرین                 1ق م

یخ                          مقداری

طرز تهیه:

آب رو می ذاریم جوش بیاد.نخودفرنگیها رو هم پاک می کنیم و می شوریم.وقتی آب جوش اومد نمک و جوش شیرین رو به آب اضافه می کنیم.

جوش شیرین باعث می شه که رنگ سبز نخودفرنگیها از بین نره وهمینطوربوی خامی نخودفرنگی رو هم از بین می بره و هم نگهدارنده خوبی برای نخودفرنگیهاست.می تونین حذفش کنین ولی نگران نباشین چون بعد آبکش می کنیم و نخودفرنگیها شسته می شن.

بعد نخود فرنگیها رو داخل آب در حال جوش می ریزیم و حرارت رو هم زیاد می کنیم که بعد از ریختن نخودفرنگیها ؛ آب سریعتر جوش بیاد.زمان در روش بلانچ کردن خیلی مهمه.بعد از اینکه اولین قل رو زد تایم می گیریم 2تا 3 دقیقه بعد آبکش می کنیم.اگر نخودفرنگیها خیلی تازه باشن دو دقیقه کافیه ولی نخودفرنگیهای خیلی رسیده زمان بیشتری برای پخت نیاز دارن پس سه دقیقه زمان می دیم.

بعد آبکش می کنیم و فورا نخود فرنگیها رو داخل ظرف آب و یخ می ریزیم.باید سریع عمل کنیم وگرنه پوست نخودفرنگیها چروکیده می شن.باید 5 دقیقه داخل این ظرف آب و یخ بمونن تا حسابی خنک بشن.

بعد دوباره آبکش می کنیم و هر وقت آبش کشیده شد بسته بندی و فریز می کنیم.

امیدوارم این روش رو امتحان کنین و راضی باشین...



موضوعات مرتبط: آبگردانی یا بلانچ کردن ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 23 ارديبهشت 1397برچسب:آبگردانی یا بلانچ کردن, | 23:15 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.